Monday, May 24, 2010

KRIM PAYUDARA


RM60.00

Firm Cream Bioasli





Ekstrak Commiphora Mukul – Membesarkan payudara tanpa pembedahan


“ Saiz dan kontur yang lebih baik tanpa pembedahan, untuk mereka yang selalu menginginkan bentuk serta saiz payudara yang besar. Gabungan herba yang menjanjikan kepuasan tanpa sebarang luka, pembedahan plastik atau silikon ”.




Walaupun bidang pembedahan plastik terus berkembang namun kaedah lain kerap di cadangkan kepada orang ramai. Kini gabungan herba terpilih diadun dalam minyak kelapa dara memberikan harapan yang menakjubkan bagi menambah saiz serta memperbaiki kontur payudara hanya dalam masa 6 minggu, dan adakalanya memperlihatkan perubahan segera pembesaran tisu kulit.







Selain khasiat minyak kelapa dara yang memberikan kesan menakjubkan pada kulit, herba lain seperti commiphora yang di ekstrak dari akar pohon ubatan Ayurvedic yang dipanggil ‘Commiphora mukul’ juga memberikan kesan yang tidak kurang hebatnya. Resin Commiphora Mukul adalah ekstrak dari pohon Guggul (Commiphora mukul), sejenis pohon renek yang mudah ditemui di India. Getah dari pohon Guggul ini telah digunakan dalam perubatan tradisional ayurvedic India semenjak kurun ke 6 sebelum masihi terutama untuk meningkatkan metabolisme.



Penggunaan Commiphora Mukul Resin adalah merupakan trend terbaru dalam teknologi kosmetik, terutama bagi tujuan ‘Super plumping effects’. Ekstrak Commiphora Mukul Extract berupaya untuk merangsang lipogenesis (fatty acid synthesis), menyebabkan terbentuknya triglycerides, yang akhirnya terkumpul di sel adipose (fat cells) kulit. Hasilnya sel adipose akan membesar.


Boleh digunakan pada sebarang peringkat usia, ekstrak Commiphora Mukul bertindak terus ke atas adipocytes dengan menambahkan isipadunya, dan tindakbalas ini tidak melibatkan hormon. Penggunaan dalam 30 hari pertama perlu digunakan 2 kali setiap hari, kemudian ia boleh digunakan sekali sehari. Penggunaan yang tidak konsisten akan memberikan kesan ke bentuk asal. Untuk mendapatkan bentuk yang ideal, ia perlu digunakan secara berterusan.



Dr. Patrician Mattos (2009), pengamal perubatan, telah melakukan beberapa testimoni klinikal keatas produk ekstrak Commiphora Mukul. Keputusan menunjukkan satu pergerakan yang unik dan pertambahbaikan dalam analisis. Produk ini tidak menukar saiz payudara secara kekal, tetapi merangsang sel lemak menghasilkan timbunan lemak sebanyak 2cm-4cm lebih daripada saiz biasa. Ia juga menggalakkan sel untuk mempelbagaikan saiz.



Sebagai produk yang berasaskan herba dari ‘alam semulajadi, ia boleh digunakan oleh wanita dari semua peringkat usia, kerana ia tidak bertindak memberi tindak balas hormon kepada kulit, tetapi ia mengumpulkan lemak. Walaubagaimanapun tindak balas adalah berbeza bergantung kepada tindakbalas tubuh badan seseorang.



Kesimpulannya ia adalah pilihan yang tepat bagi yang ingin mendapatkan kesan tanpa pembedahan.



Kesan Anti-kedut dan Kesan Anjal dengan Herba ajaib.



Penuaan kulit menyebabkan struktur kulit berubah. Pengurangan tisu adipos dan pengurangan percambahan komponen sel menyebabkan kulit menjadi semakin kendur. Commiphora Mukul Resin akan membantu dalam mengekalkan tona kulit dengan bertindak balas terhadap dua enzim yang terlibat dalam lipogenesis dan rantaian reaksi lipolisis.

Berikut adalah penemuan hasil ujikaji terhadap kesan penggunaan ekstrak Commiphora Mukul







Paras Triglyceride di uji 11 hari selepas rawatan. Didapati paras Triglyceride dalam adipocytes meningkat. Dengan peningkatan paras triglyceride, disahkan bahawa Commiphora Mukul Resin dapat membantu mengurangkan kedut sebanyak 70%. Akhirnya kualiti kulit yang lebih baik dapat di lihat.



Bahan-bahan aktif bermanfaat untuk:



Menegangkan payudara seperti botox



Mencerahkan tona warna dan menyegarkan payudara



Anti penuaan



Anti kedut



Menganjalkan



Kosmeseutikal adalah gabungan antara kosmetik dan farmaseutikal. Seperti kosmetik, kosmeseutikal juga biasanya digunakan, tetapi ianya mengandungi bahan yang memberi kesan terhadap fungsi biologi sel kulit. Kosmeseutikal memperbaiki penampilan dan memberi nutrien yang diperlukan untuk kesihatan kulit. Pakar profesional kosmetik dan pengguna tertarik dengan produk baru penjagaan kulit seperti ini.


Kajian klnikal: pembesaran payudara



10 sukarelawan wanita, berusia 18-43 menggunakan krim yang mengandungi 1% Commiphoral Mukul Resin setiap hari. Saiz payudara diukur oleh ahli dermatologi selepas 4 dan 6 minggu rawatan. Keputusan individu pada minggu keenam menunjukkan peningkatan saiz dari 1cm-4cm, dengan purata keseluruhan 2cm.



Kesan‘ SEPERTI SILICON!'



Mekanisma fungsi Herba hebat Commiphoral Mukul



Bahan tersebut akan meresapi kulit dan menggalakkan penghasilan adipocytes pada kawasan payudara, meningkatkan lemak di bawah kulit. Dengan itu, ia dapat membesarkan saiz payudara. Penyerapan dalam kulit menghantar maklumat kepada bawah kulit serta menggalakkan peningkatan penghasilan lemak. ‘Kesan dapat dilihat setelah menggunakannya setiap hari selama 2 bulan’, kata Marcelo Bellini, ahli dermatologi dan Professor Perubatan Aesthetic Masyarakat Brazil.



Produk herba yang diformulasi dengan Commiphora Mukul Resin tidak bertindak balas terhadap tahap hormon kulit. Pada kebiasaannya peningkatan saiz payudara adalah dalam lingkungan 2cm-4cm. Walaubagaimanapun hasilnya berlainan bergantung kepada individu.



Bahan ini juga ditunjukkan untuk mengurangkan kedutan dan meremajakan kulit.



Perlu diingati, Commiphora Mukul Resin dasarnya meransang sel. Oleh itu, ia perlu digunakan secara berterusan walaupun saiz yang dikehendaki tercapai, kerana penggunaan yang tidak konsisten akan menyebabkan kehilangan saiz tersebut.



Ekstrak Pueraria Mirifica


 






Lebih dari 500 tahun, masyarakat di Asia Tenggara menggunakan akar Peuraria Mirifica yang juga dikenali sebagai White Kwao Krua oleh masyarakat Asia Tenggara sebagai bahan anti penuaan. Akar ini dipanggil Pueraria Mirifica Airy Shaw et Suvat dalam nama saintifiknya, serta tergolong dalam kumpulan Papilionaceae (Leguminosae).



Lagenda mengatakan bahawa akar ini adalah “Punca keremajaan” bagi wanita dan lelaki yang sudah berusia. Ia bertindak sebagai agen anti kedutan bagi kulit yang tua dan berkedut, menghitamkan serta melebatkan rambut, mengatasi masalah katarak, menguatkan daya ingatan, meningkatkan tenaga, melancarkan sistem perjalanan darah, meningkatkan selera makan dan mengatasi masalah tidur.



Mirifica bermaksud ‘Miracle’ (ajaib) dalam bahasa Latin. Terdapat lebih dari 13 spesis bagi Pueraria yang mempunyai akar yang sama, ia berbeza dari segi sifat taxonomical daun, bunga, tunas, buah, dan trichomes yang menutup.



Pueraria Mirifica atau dikenali sebagai phytoestrogen (hormon estrogen yang diambil dari tumbuh-tumbuhan) telah ditemui mengandungi banyak jenis estrogen (hormon wanita) adalah herba yang paling bersifat estrogen. Seperti miroestrol, deoxymiroestrol, daidzein, genistein, genistin, dan coumestrol. Bahan-bahan unik ini mempunyai nilai yang sama dengan hormon wanita (estrogen). Peuraria Mirifica mempunyai aktiviti estrogen yang paling tinggi berbanding phytoestrogen yang lain, kerana ia mempunyai persamaan dengan struktur hormon manusia. Miroestrol juga penting untuk melancarkan peredaran darah dan percambahan tisu baru serta memberikan nitrisi yang cukup untuk kulit. Oleh itu, kawasan yang disapu dengan produk ini akan menjadi tegang dan kelihatan lebih muda.



Penggunaan Pueraria Mirifica untuk pembesaran dan menegangkan payudara telah dibuktikan secara klinikal dalam kajian keatas wanita pra-menopaus selama 2 bulan.



Secara umumnya, kajian Pueraria Mirifica sebagai makanan tambahan atau berfungsi sebagai produk makanan dan kosmetik, atau dalam bentuk lainnya, telah memberikan kesan estrogen yang memberangsangkan terhadap pengguna atau responden. Kulit dan rambut mereka lebih sihat, payudara lebih cantik dan menawan. Pueraria Mirifica mengandungi phytoestrogen, secara relatifnya ia mengurangkan tanda-tanda penuaan dalam premenopaus di kalangan wanita. Kesimpulannya Pueraria Mirifica menjanjikan rawatan yang terbaik terhadap tanda-tanda penuaan dikalangan wanita premenopaus.




Herba-herba lainnya



Manakala herba lain dalam rumusan Firming Cream Bioasli, buah Kigelia Africana,Opuntia Ficus-indica Stem dan Aloe Vera berfungsi serta memiliki kekuatan tersendiri bagi menghasilkan kesan-kesan berikut:-



Meremajakan bentuk tubuh



Membesarkan dan menegangkan payudara.



Menjadikan kulit lebih muda dan cantik terutama di kawasan payudara



Bertindak sebagai anti penuaan (pada bahagian yang dirawat)



Membantu perjalanan darah



Mengurangkan kedut dan masalah tahi lalat



Memelihara kulit, Anti-kanser payudara



Bahan-bahan:



Ekstrak Commiphora Mukul, Ekstrak Pueraria Mirifica, Ekstrak buah Kigelia Africana, Ekstrak Opuntia Ficus-indica Stem, Ekstrak Aloe Vera, Glycerine, Minyak Kelapa Dara Pewangi, Air R.O.



Arahan penggunaan:



Sapukan Firming Cream pada waktu pagi dan malam




Buat urutan secara bulatan (bahagian kanan sapuan mengikut pusingan jam, manakala bahagian kiri sapuan melawan pusingan jam)



Buat urutan perlahan dari bawah bahagian payudara arah ke atas, sehingga paras garisan leher.



Nota : Pengguna disarankan menggunakan produk selama sebulan pada waktu pagi dan malam (sebagai permulaan), dan sekali sehari untuk mengekalkan atau pemeliharaan. Produk ini diformulasikan secara khusus (tidak melekit) agar pengguna tidak perlu menunggu sebelum memakai pakaian.


Testimoni







Sebelum



Selepas

1 comment: